Smart Fluid w motoryzacji
Potencjalnie substancja STF mogłaby być wykorzystywana w zderzakach, amortyzatorach samochodowych jako wzmocnienie innych elementów konstrukcyjnych pojazdów, czy w akcesoriach dla motocyklistów (kaski, kombinezony). Ważnym obszarem, w którym stosowanie odpowiedniej odzieży ochronnej- często decydującym o zdrowiu, a nawet życiu człowieka - jest jazda motocyklem. Specjalistyczna odzież motocyklowa ma za zadanie minimalizować skutki wypadku drogowego w postaci uszkodzeń ciała motocyklisty na skutek oddziaływania dużych sił na jego ciało w trakcie wypadku.
Odzież ochronna dla motocyklistów to przede wszystkim kaski, ale również elementy chroniące inne niż głowa/kark części ciała. Stosując nomenklaturę motocyklistów, typowa „zbroja" (ang. body armour) motocyklisty dbającego o swoje bezpieczeństwo obejmuje następujące elementy:
- tzw. żółw, kamizelki bądź kurtki zawierające ochraniacze klatki piersiowej, barków oraz kręgosłupa
- spodnie, chroniące w sposób szczególny biodra i kolana
- wysokie buty
- oddzielne ochraniacze na kolana, łokcie
Podobnie jednak jak w przypadku sportowców, kluczowe znaczenie dla upowszechnienia mody na używanie odzieży ochronnej jest zminimalizowanie niedogodności (brak komfortu, ograniczenie zakresu ruchów) związanych z jej użytkowaniem: wielu motocyklistów podejmując ostateczną decyzję co do zakupu specjalistycznej odzieży waży te dwa aspekty, tj. bezpieczeństwo vs komfort jazdy. Powyższe generuje po stronie producentów odzieży ochronnej dla motocyklistów stałą potrzebę udoskonalania swoich produktów pod kątem zapewnienia jak największego komfortu ich użytkownikom, w tym między innymi poprzez poszukiwanie nowych (lżejszych, bardziej elastycznych, jednocześnie o wysokim stopniu absorpcji siły) materiałów.